.--.    .--.                                               
--- I. | -- I. | -----------------------------------------------------------------------------------
    I: |    I: |         .-------.              /            /            /    /     /   //  / // //
-   I: l--¬.I: | .------.I.___   |  -                    /            /   /  /    /   /    /  / /// 
    I: __  |I: `:I.___  |I:`--"  |           /                    /     /        /       / / / // //
-   I: `-" |I:  |I:`--" |"^===.  |  -           /        /                 /       / /   /   / //  /
    "^====='"^=='"^=====',----"  |     /   /  //  / /  / /// /
~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-\ *=======' \~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~-~~

Sunrace CSMS3 kassett

23 Apr 2016

Miks?

Käesolevaks hetkeni oli kasutuses SRAM PG-1030 11-36t kassett mida oli täiendatud OneUp 42t hammakaga, kuid kassett oli juba pea 2 aastat vana ja 42t hammakas üle aasta ning vajasid vahetust. PG-1030 kasset + OneUp 42t hammakas on suht kallis kombo, julgelt üle 100 EUR ja otsisin odavamat alternatiivi. Ainuke 10 käiguline 42t hammakaga kassett mis ei vaja mingeid muid muudatusi süsteemis olid SunRace CSMS3 ja CSMX3 kassetid.

Andmed

  • Terve kassett on valmistatud rauasulamist
    • CSMX3 kassetil on 42t hammakas alumiiniumist.
  • Hammakad: 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42
  • Kaal: ~450g
  • Hind: Ostu hetkel bike-discount.de veebipoes ~40 EUR
    • Sisuliselt sama kallis kui PG-1030 kassett

Plussid vs PG-1030 + 42t

  • Palju odavam
  • Lihtsam paigaldada (CSMS3-l on vähem eraldi osi)

Miinused

  • ~50g raskem

Lisainfo

Ratta setup

  • 1x10
  • Tagakäikkar: SRAM X.9 type 2
  • Vahetaja: SRAM X.7
  • Esimene hammakas: RaceFace 32t (narrowwide)
  • SRAM PC-1031 kett (kasseti vahetades vahetasin ka keti ära, kuid ketiks jäi PC-1031)
  • Pilt enne vahetamist: Enne

Paigaldamine

  • Kuna tirri hammastesse oli eelmine kassett sissesöönud siis pidi veidi haamriga takka aitama
  • Käiguvahetaja H ja L kruve pidi natuke timmima, et nii 42t peale üles kui alla 11t peale vahetaks
  • Pilt peale vahetamist: Pärast

Esimene proovisõit

  • Kuna foorumites on palju kurdetud selleüle, et kett tuleb maha kui kõige suurema hammakapeal tagurpidi pedaalida, siis see oli esimene asi mida ma kohe proovisin. Tagurpidi pedaalides probleeme ei esinenud.
  • Alguses oli käiguvahetus natuke ebasujuv ja "tegi halba häält", kuid kuskil ~10km pärast ei pannud enam midagi märkimisväärset tähele
  • Natuke häälekamalt käib käiguvahetus võrreldes eelmise kassettiga
  • Koormuse all kangutades probleeme ei esinenud

Ühesõnaga toimib ilma pikema sissesõitmiseta paremini kui kartsin aga eks näe mis võistlussituatsioonis toimuma hakkab.

Peale paari võistlust ja pikemaid sõite

Olin suutnud 42t hammaka kuidagi kõveraks vajutada. Sõites ise tähele ei pannud aga rattahoolduses (viisin hooldusesse ühe teise probleemiga üldse) öeldi nii. Väänati sirgemaks, kuid täitsa sirgeks ei saanudki. Samas ma endiselt sõites ei pane seda tähele ja käiguvahetus ei ole kuidagi häiritud. Sellise kõvera kassetiga sai sõidetud ka Vooremäe Estonian Cup etapp probleemideta.

Seega misiganes sulamist see kassett on tehtud, on ta veidi pehmevõitu kuid samas ma eriti ei muretse ja kavatsen edasikangutada nii nagu varem. Praeguse seisuga (21. mai) olen sõitnud kassetiga ~500km

Kust saab?

  • bike-discount.de
    • Tegemist suht kuuma kaubaga - kohe kui müüki tuleb saab kiiresti ka otsa, tasub kasutada bike-discount.de toote teavituse süsteemi!

Alternatiivid

Muud ülevaated jms lingid

Pildid